äcklig och bakis!

Ja, och den där Koskenkorvan som jag trodde skulle räcka till nästa helg också tog slut igår ändå.
Helt otroligt att jag ens kunde stå på benen!
Jag har för ovanlighetens skull nästan inga minnesluckor som jag titt som tätt brukar ha.
Kanske har det något med att jag drack sprit igår istället för öl.
Berättade min filosofi för min far och hans reaktion blev "Menar du på allvar att du dricker så mycket så du får minnesluckor?!", jaa visst är det hemskt!

Om det ligger någon sanning i min filosofi eller ej så har jag kan jag konstatera en sak, såhär bakis har jag inte varit många gånger i mitt liv. Elins stackars toalett fick ta emot en hel del spya av mig imorse. Tur var att hennes badrumsmatta var mjuk nog att ligga och vila sig på mellan kräkningarna.  

Dagen har tillfört seriösa funderingar att hålla mig nykter till jul/nyår, med undantag för födelsedagsfesten och halloween.
Efter alla dessa år av festande har kroppen verkligen börjat säga ifrån. Det första året blev jag väldigt sällan bakis, sedan började det med huvudvärk och såklart lite ångest som topping. Men nu på senaste har bakis för mig fått en helt ny innebörd, det är nästan inte värt det längre. Kan bero på att jag dricker mer och under en längre utsträckning samt att "jag är 18 och får göra som jag vill". Behöver inte oroa mig över att päronen ska komma på att jag har druckit, även om den "rädslan" försvann vid 16års ålder, men lite respekt hade man ändå. 

Ska väl ta och börja respektera mig själv mera, skaffa lite självdisciplin och sluta dricka när man har som roligast. klockan är nu tolv på natten och det var ungefär 12 timmar sedan jag vaknade ur min sömn som kändes som att jag vaknade upp efter att ha varit död i 100 år. Har ett allvarligt beslut att ta, och samtidigt som jag skriver detta och menar det så skrattar ändå en liten röst i mitt huvud och säger att det inte kommer bli någon förändring. Nästa helg är det glömt och då är man tillbaka på ruta ett igen...Let's see shall we?

Nu ska jag gå och lägga mig i samma skick som jag vaknade upp i, gammalt smink,ett hår som stinker rök och hud som luktar alkis. En dusch har vidrigt nog inte varit på schema. Den fula och äckliga sanningen, söndagsbikten avslutar jag med en bild på mig om 10 år, yes!




 
  

Kommentarer
Postat av: ha kul utan sprit

Akta dig då så slipper du bli så trasig och ful..

2010-10-18 @ 19:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0