The holiday


Det finns det en sorts kärlek, den som kallas "obesvarad kärlek".
Det flesta berättelser handlar om folk som blir förälskade i varandra
Men vi andra? Vi som blir förälskade själva?
Vi är de dömda, de oälskade, de sårade.
Ja, jag är en sådan individ, och jag har älskat en person i mer än tre år 
Jag är fördömd att älska någon som inte älskar mig
Varför är jag attraherad av en person som jag vet inte är bra?
Svaret är att jag hoppas på att jag har fel

När han gör något dåligt, så ignorerar man det, och när han gör något bra så övervinner han dig.
Det är otroligt hur liten och obetydlig han kan få dig att känna dig.
Och att det faktiskt kan göra ont på ställen man inte trodde fanns
Det spelar ingen roll hur mycket man försöker leva livet och glömma allting, så slutar det alltid med att man ligger där när man ska sova och går igenom varje detalj och undrar vad man gör för fel,hur man kunde missförstå.
Hur man kunde tro under den korta stunden att man var lycklig.
Och självklart ska han höra av sig med jämna mellanrum, då är det omöjligt för en att glömma honom, bra för honom, dåligt för dig själv.

Skulle vara skönt att kolla dig i ögonen och säga att jag tror att du hade rätt om oss från första början, vi passar inte ihop.
Du har aldrig behandlat mig rättvist.
Du har krossat mitt hjärta mer än en gång och spelat som att det var mitt fel.
Jag var alltid kär nog för att inte kunna bli arg på dig så jag har straffat mig själv i flera år.
Vill bara kunna säga att det är över, den här sjuka saken mellan oss som egentligen inte är något alls.
Jag måste börja leva ett nytt liv, och du ska inte få vara med i det! 


Vill ha en förklaring, men frågan är om det finns någon? 


Vill vinner alltid över borde, det måste jag ändra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0