fly away

Har Lenny Kravitz låt Fly away på hjärnan, och jag känner verkligen så,
I want to get away, I wanna fly away, I got to get away.


Men det gör jag redan, eller jag skjuter alltid upp saker och tar aldrig tag i det som egentligen måste göras.
Ett bra exempel är som idag, jag har ett stort prov om Färg och målningstekniker m.m. i mitt individuella val Dekorativ Målning.
Jag har vetat om det, vi har fått hemmastudier varje tisdag för att plugga in häftet men jag har bara tänkt att "jag gör det nästa gång,och nästa gång och nästa gång" och nu är det verkligen panik!
Ett stort plus är att jag inte heller har skrivit klart min robinsonad som skulle ha vart inne i fredags och jag är som tidigare nämnt trött hela tiden.
 Mitt tidigare försök till att plugga idag slutade med att jag somnade med häftet över ansiktet och när jag vaknade igen blev jag mer stressad, nu har jag suttit och stirrat på skärmen i en och en halv timma och pluggande har inte gått framåt.
Jag behöver komma bort, vill fara till Elina och Tobbe i stockholm, bara över en helg skulle vara guld värt så vi får se om det går att lösa.

För övrigt var jag och anders i haparanda igår, kollade in den nya gallerian som ligger uti gränsen mellan sverige och finland, inhandlat vin på alko, gått på ikea, köpt godis på candy world och hälsat på lite släktingar åt honom i Kukkola (rolig stavning tyckte jag, haha :) ). Det var jätte trevligt faktiskt, fick komma bort från piteå också,Skönt! När jag kom hem bestämde jag mig för att fara till emmelie och smaka på hallon&blåbärs-vinet som jag köpt, var helt okej, smakade som en 12% cider så det gick ner i alla fall :)
Nu ska jag försöka läsa igenom häftet högt för mig själv så får vi hoppas att något fastnar.


Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0